- określenia swoich indywidualnych cech osobowości warunkujących
umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- ustalenia swojej aktualnej pozycji w grupie rówieśniczej oraz
oczekiwań na przyszłość w tym zakresie,
oczekiwań na przyszłość w tym zakresie,
- rozpoznania i omówienia objawów stresu we wszystkich sferach
funkcjonowania człowieka: zachowania, emocje, sprawność myślenia, fizjologia,
funkcjonowania człowieka: zachowania, emocje, sprawność myślenia, fizjologia,
- przeanalizowania konkretnych sytuacji życiowych wywołujących stres,
- omówienia sposobów radzenia sobie ze stresem.
Zdobyte podczas zajęć umiejętności i wiedza powinny przyczynić się do podniesienia kompetencji społecznych uczniów a przez to ułatwić im pokonywanie trudności życiowych. Jest to szczególnie istotne w sytuacji zbliżającego się egzaminu dojrzałości.